Τι είναι το διάστρεμμα ποδοκνημικής?

January 16, 2020 by tesfae0
-α1.jpg

Τι είναι?

Πρόκειται για διάταση ή ρήξη των συνδέσμων που περιβάλουν την ποδοκνημική άρθρωση.Τα διαστρέμματα ποδοκνημικής καταλαμβάνουν το 15% όλων των αθλητικών κακώσεων και ειδικότερα σε μπάσκετ ποδόσφαιρο βόλευ και μπαλέτο. Οι περισσότεροι ασθενείς αναρρώνουν πλήρως μετά την κάκωση αλλά σε ένα ποσοστό 20-40% αυτών παρουσιάζουν χρόνιο πόνο και αστάθεια.

Μηχανισμός – Βαθμοί Κάκωσης

Οι ασθενείς συνήθως αναφέρουν μηχανισμό περιστροφής της άρθρωσης συνυπάρχουσα από οίδημα και πόνο κατά την φόρτιση του σκέλους. Με κριτήρια τον βαθμό ρήξης, το οίδημα και την μείωση λειτουργικής κίνησης τα διαστρέμματα χαρακτηρίζονται σε πρώτου δευτέρου και τρίτου βαθμού.

Θεραπεία

Στην οξεία φάση αμέσως μετά την κάκωση συστήνεται παγοθεραπεία, ακινητοποίηση ανάπαυση και ανάροπη θέση του σκέλους. Έπειτα η κλινική εξέταση θα καθορίσει τον τρόπο αποκατάστασης αλλά και τον χρόνο επιστροφής σε καθημερινές ή αθλητικές δραστηριότητες. Ο χρόνος επανένταξης υπολογίζεται σε 7-10 ημέρες για κάκωση πρώτου βαθμού 15 ημέρες για δευτέρου και 21 περίπου ημέρες για κακώσεις τρίτου βαθμού.

Φυσικοθεραπεία και διάστρεμμα

Η φυσικοθεραπεία επικεντρώνεται στην μείωση του οιδήματος, του πόνου,  την βελτίωση της κίνησης της άρθρωσης, την ισορροπία, την ιδιοδεκτικότητα και την ενδυνάμωση των δομών της άρθρωσης με στόχο την σωστή σταθεροποίησή της.

Πηγή:

Miller’s Review Ορθοπαιδικής

Ιατρικές Εκδόσεις Κωνσταντάρας

we.physio.gr/ all rights reserved ///// powered by Grevia ///// photos by Alina Lefa